.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسافران نوروزی استان چه نظری دارند ؟
«هلال احمرمازندران» خط مقدم خدمت رسانی به گردشگران نوروزی
شمال نیوز : اين ميهمان زنجانی مي گويد: يكي از مهمترين مولفه ها در فرآيند ارائه خدمت به مردم، برخورد توام با ادب و احترام جوانان هلال احمري است كه واقعاً شايسته تقديراست.او در خصوص علت مراجعه خود به پست ایمنی و سلامت مسافرين نوروزي مي‌گويد:‌ اطلاعاتي در خصوص اماكن تاريخي، اقامتي و مناطق سياحتي استان مازندران مي خواستم كه در قالب اين بروشورها و....
«هلال احمرمازندران» خط مقدم خدمت رسانی به گردشگران نوروزی

شمال نیوز / کوروش غفاری چراتی : تعطیلات نوروز از آن روزهای ویژه سال است که تمامی دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم می‌دهند تا از جهات مختلف مردم با آرامش خاطر و آسایش سفرهای نوروزی خود را انجام دهند. آرامش و آسایشی که در گرو هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است که هر چه بیشتر باشد خدمات دهی به مسافران بیشتر خواهد بود. یکی از این دستگاه‌ها که همواره در خط مقدم خدمات‌رسانی در مواقع حوادث قرار دارد، جمعیت هلال احمر است که به خاطر غالب بودن خدمات‌رسانی مردمی و داوطلبانه‌اش محبوبیت دوچندانی در نگاه مردم دارد. اما یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های هلال احمر مازندران، در روزهای تعطیل نوروز است که به دلیل گردشگرپذیر بودن مازندران، حجم بالایی مسافر از نقاط مختلف کشور میهمان این استان سرسبز خواهند بود. بي ترديد تامل در چرايي خستگي ناپذيري انسانهاي وارسته اي كه در زير پرچمي سفيد به شوق زدودن آلام بشري و تمهيد شرايطي مطلوب براي زندگي همنوعان و صيانت از كرامت الهي آنان شب و روزنمي شناسند مي تواند افق جديدي را فرا روي انسانها بگشايد و فلسفه زندگي را بدرستي تفسير نمايد. واقعيت اين است كه آنچه امروزه در قالب فعاليت ها و خدمات بشردوستانه جمعيت هلال احمر ارائه  مي شود محصول مجاهدت، ايثار و تلاش صادقانه مجموعه اي از انسانهاي پاك سرشت و بلند همتي است كه وجودشان كانون تبلور عشق و احساس مقدس بشردوستي است اين يك واقعيت غير قابل انكار است كه «هلال احمري ها عاشق اند». عاشق خدا و عاشق اشرف مخلوقاتش. آنها نمي توانند نابساماني و سردرگمي عزيزترين آفريده هاي خدا را ببينند و بي تفاوت بنشينند. آنان مصداق حقيقي كلام سعدي شيرين سخن هستند كه ؛

«" بني آدم اعضاي يك پيكرند،كه درآفرينش ز يك گوهرند"، "چو عضوي به درد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار"»

واقعيت اين است فعالين اين تشكيلات مردم نهاد به مهرباني مي انديشند و آرمان بزرگ آنها صلح و عدالت است. آنها فرشته هاي نجات در هنگامه نياز همنوعان هستند و در راه نوراني كمك به انسانها از جان خويش نيز مي گذرند. يكي از اقدامات خوب و موثرجمعيت هلال احمر كه همه ساله درآغازين روزهاي سال جديد در قالب طرحي سراسري به اجرا گذشته مي شود، اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزي است‌كه  با مشاركت مجموعه‌ي كثيري از امدادگران و نجاتگران و داوطلبان و جوانان نيك سيرت و پرتلاش اجرايي مي شود و هدف غايي در اين طرح تمهيد شرايطي آرام و ايمن براي مسافران و ميهماناني است كه به استانهاي مختلف سفر مي كنند. همچنين به موازات اين پروژه، طرح ديگري هم با عنوان امداد ونجات جاده اي نيز با استفاده از تمامي امكانات امدادي جمعيت هلال احمر به اجرا در مي آيد كه هدف اصلي اين طرح نيز ارائه كمك هاي اوليه و امداد رساني به حادثه ديدگان و مصدومان حوادث مختلف بويژه سوانح رانندگي در محورهاي مواصلاتي كشور است. استان مازندران كه بواسطه جاذبه هاي منحصر بفرد طبيعي يكي از قطب هاي موثر گردشگري در ايران بزرگ است همه ساله در ايام نوروز ميزبان حداقل 15 ميليون مسافري است كه ازاقصي نقاط ميهن اسلامي به اين استان سرسبزسفرمي‌كنند. بر اين اساس جمعيت هلال احمر مازندران در راستاي سياست هاي ابلاغي جمعيت مركز با بسيج تمامي امكانات در دو حوزه امداد و نجات و معاونت جوانان به استقبال بهار و ميهمانان نوروزي استان مي رود كه تجهیز پایگاههایی  ثابت و پست سيار و موقت نمونه هايي از اقدامات گسترده اين جمعيت است كه با هدف فراهم سازي شرايطي مناسب و مطلوب براي پذيرايي شايسته از ميهمانان نوروزي استان به اجرا در آمده است.

*خانم محدثه فلاح يكي ازميهمانان زنجانی استان مازندران است كه براي دريافت اطلاعات مورد نياز خود به پست ایمنی و سلامت مسافرين نوروزي واقع شهرستان بابلسر مراجعه كرده است.

او در پاسخ به سوالي در خصوص ضرورت اجراي طرح ایمنی وسلامت  مسافرين نوروزي از سوي جمعيت هلال احمر مي گويد: بيش از هر سخني لازم مي دانم عيد نوروز و حلول سال جديد را به تمامي ملت ايران بويژه مجموعه بزرگ جمعيت هلال احمر صميمانه تبريك عرض نمايم. انصافاً اقدامات گسترده جمعيت هلال احمر در تمامي ايام سال بويژه در ايام نوروز قابل تحسين است.او مي افزايد: در تمامي طول مسير و درمبادي ورودي شهرها،‌پايگاهها، كانكس ها و چادرهاي مربوط به جمعيت هلال احمر به چشم مي خورد كه اين وضعيت نشان دهنده برنامه ريزي درست واستفاده از همه ظرفيت ها براي اجراي اينگونه طرح ها و ارائه خدمت به شهروندان است.

اين ميهمان زنجانی مي گويد: يكي از مهمترين مولفه ها در فرآيند ارائه خدمت به مردم، برخورد توام با ادب و احترام جوانان  هلال احمري است كه واقعاً شايسته تقديراست.او در خصوص علت مراجعه خود به پست ایمنی و سلامت مسافرين نوروزي مي‌گويد:‌ اطلاعاتي  در خصوص اماكن تاريخي، اقامتي و مناطق سياحتي استان مازندران مي خواستم كه در قالب اين بروشورها و ويژه نامه بسيار خوبي كه جمعيت هلال احمر مازندران تهيه كرده در اختيارم  قرار گرفت و من از همه اين عزيزان بي نهايت سپاسگزارم.

*آقاي علی موسوی، كارمند اداره برق از همدان ديگرميهمانان نوروزي استان مازندران است كه جهت اقامه نماز به خيمه نماز ايجاد شده در كنار اين پست مراجعه كرده است. او نيز ضمن تقدير از تلاش جمعيت هلال احمر استان مي گويد:‌ابتكار برپايي خيمه هاي نماز اقدام بسيار پسنديده اي بود كه در كنار پست هاي ایمنی و سلامت مسافران نورورزي ايجاد شد. وي همچنين در خصوص كيفيت ارائه خدمات به مراجعين این پست ها مي گويد: ‌خدا به همه اين جوانان توفيق دهد كه در اين ايام نوروز كه همه در حال تفريح و سياحت هستند آنها مشغول خدمت به مردم مي باشند. او مي افزايد: مي دانم بچه‌هاي هلال احمري به ازاي خدماتي كه ارائه مي دهند هيچ چشمداشت مادي ندارند اما مطمئن هستم اجرشان نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.او همچنين حضور هلال احمر را در طول محورهاي مواصلاتي استان چشمگير توصيف كرد و افزود: من هر سال در ايام نوروز به مازندران مي آيم، به نظرم امسال حضور بچه هاي هلال احمر پر رنگ تر شده است.در هر حال به همه اين عزيزان خدا قوت و خسته نباشيد مي گويم.

*آقاي محسن خلردی ديگر ميهماني است كه از شیراز به مازندران سفرکرده است .وی که به اين پست ایمنی و سلامت مسافرين نوروزي مراجعه كرده با مطلوب توصيف كردن حضور جمعيت هلال احمر در طول محورهاي مواصلاتي و مبادي ورودي شهرها مي گويد: به نظر من طرح ایمنی و سلامت مسافرين نوروزي يكي از بهترين طرح هايي است كه از سوي جمعيت هلال احمر به اجرا در مي آيد. چرا كه اين كار در تسهيل فرآيند سفر و بهره وري بهينه از اوقات فراغت نوروز بسيار موثر است.

او مي‌گويد: من با كاركردهاي امداد ونجات جمعيت هلال احمر آشنايي كامل دارم و بدرستي مي دانم كه خدمات جمعيت هلال احمر بسيار متنوع و گسترده است، با اين وجود متاسفانه در رسانه ها كمتر به آن پرداخته شده است.اين ميهمان شیرازی مي افزايد: مطمئن هستم مردم بدرستي قدردان تلاش هاي ارزنده و بي شائبه پرسنل خدوم جمعيت هلال احمر هستند.او همچنين برخورد مودبانه و متواضعانه جوان ها و نوجوانان مستقر در پست هاي ایمنی و سلامت مسافرين نوروزي را شايسته تقدير توصيف كرد و افزود: خداوند به همه اين عزيزان توفيق دهد.

*خسرو رادمهر دیگر مهمانی است که از کرمان به مازندران سفرکرده است. او نيز با بيان اين مطلب كه وجود پايگاههاي هلال احمر با پرچم سفيد اساساً باعث اطمينان خاطر هر ناظر و بيننده مي شود گفت: حضور جمعيت هلال احمر در طول مسير سفر بسيار چشمگير بوده است. اوهمچنين در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان آشنايي خود با ماهيت فعاليت هاي هلال احمر در مناسبت هاي مختلف از جمله نوروز افزود: امسال علي رغم تبليغات محيطي و چاپ بروشورهاي اطلاع رساني، پخش برنامه هاي متنوع در خصوص طرح هاي نوروزي جمعيت هلال احمر از طريق شبكه هاي مختلف صدا و سيما نيز بسيار مطلوب بوده است.

او گفت: متاسفانه هنوز بسياري از مردم اطلاعات كامل و جامعي از كاركردهاي متنوع جمعيت هلال احمر ندارند از اين رو ضروري است عرصه هاي مختلف خدمت  رساني اين تشكيلات عام المنفعه به مردم معرفي و همچنين چگونگي ورود شهروندان بعنوان داوطلب به اين سازمان تبيين شود.

* تدارک گسترده هلال احمر مازندران برای خدمت رسانی به گردشگران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: هلال احمر مازندران طبق سال‌های گذشته از روز 25 اسفند تا 15 فروردین طرح ویژه برای ارائه خدمات به مردم دارد که این طرح با فعالیت 47 پایگاه ثابت امداد و نجات و 24 پست موقت ایمنی و سلامت در ورودی شهرها اجرا می‌شود. «مهدی ولی‌پور» با بیان این‌که 4 هزار امدادگر در این روزها به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی هستند، افزود: 110 خودروی امداد و نجات ،آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و همچنین یک فروند هلیکوپترتا پایان تعطیلات در حال آماده‌باش هستند و در صورت نیاز به مسافران و مردم خدمات لازم را ارائه خواهند کرد. وی با اشاره به پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر مازندران اظهار کرد: در محور فیروزکوه 5 پایگاه ثابت، در محور هراز 3 پایگاه و در محور کندوان نیز 3 پایگاه هلال احمر مستقر است. همچنین بقیه در محورهای کناره و کوهستانی استقرار یافته‌اند. در مجموع از 47 پایگاه هلال احمر، 30 پایگاه ثابت و 17 پست موقت و سیار در این ایام به مجموعه خدمات هلال احمر افزوده می‌شوند. این مسئول با اشاره به ضرورت ارائه خدمات امداد و نجات در مناطق گردشگرپذیر خاطرنشان کرد: در محور نیالا به دامغان، کیاسر و محمد‌آباد، بلده، کجور، کلاردشت، رامسر و دو هزارتنکابن  پایگاه‌امداد و نجات تجهیز نمودیم تا خدمات موردنیاز در کمترین زمان ممکن به مسافرین نوروزی ارائه گردد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین گفت: در مسیر کناره فریدونکنار، بابلسر، نور، سی‌سنگان و عباس‌آباد آماده پشتیبانی از مسافران خواهیم بود.وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری و کاهش ناشی از حوادث نیز 25 پست موقت با حضور جوانان عضو جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی شهرها، 9 پست در محورهای ورودی اصلی استان قرار دارد و 24 ساعته خدمات‌رسانی می‌شود. این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای طرح ایمنی و سلامت 2 هزار عضو جوان آموزش‌دیده کار توزیع بروشورهای آموزشی، لوح فشرده، نقشه راه‌ها، پست و پایگاه‌های هلال‌احمر، معرفی نقاط حادثه‌خیز را برعهده دارند، گفت: کنترل فشار و قند خون مراجعه‌کنندگان در پایگاه‌ها و پست‌های هلال احمر مازندران نیز بصورت رایگان انجام می‌شود. ولی‌پور از فعالیت 68 پزشک داوطلب در قالب طرح داوطلب‌یار در پست ایمنی و سلامت خبر داد و افزود: در این پست ها خدمات ویزیت در پست ایمنی و سلامت به‌صورت رایگان انجام می‌شود. وی ارائه خدمات دارویی و درمان اضطراری را سومین طرح جمعیت هلال‌احمر مازندران در ایام تعطیلات نوروزی دانست و ادامه داد: دو مرکز فوریت دارویی در ساری و تنکابن به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان اینکه با کمک پزشکان و داوطلبان با استقرار اتوبوس آمبولانس در مبادی پر تردد در روز طبیعت به شرایط اضطراری خدمات امدادی لازم ارائه خواهد شد گفت:تمامی تمهیدات برای ارائه خدمات امدادی لازم به میهمانان نوروزی استان اندیشده شده است و جمعیت هلال احمر با تمام توان عملیاتی خود در این ایام در صحنه حاضر خواهدبود. وی طرح فرشتگان رحمت را چهارمین طرح قابل اجرا از سوی جمعیت هلال‌احمر مازندران در سفرهای نوروزی دانست و ادامه داد: طرح فرشتگان رحمت در قالب داوطلبان و خیران قبل از آغاز عید نوروز انجام می‌شود که در اجرای آن، سبد حمایتی برای خانواده‌های کمتر برخوردار که زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی خاصی نیستند به‌ویژه نیازمند روستایی توزیع می‌شود. ولی‌پور از اجرای طرح نیابت از سوی جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح نیابت با همکاری داوطلبان با حضور در منازل افراد کهنسال فاقد سرپرست که بیشتر در مناطق روستایی و حاشیه شهرها سکونت دارند در آماده‌سازی آنان برای استقبال از نوروز همراهی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران همچنین به شرایط اضطراری و احتمالی بدی آب و هوا نیز اشاره کرد و گفت: در صورت ایجاد وضعیت جوی بارانی و برفی در پایگاه‌های ثابت هلال احمر آمادگی اسکان مسافران را خواهیم داشت. در این پایگاه‌ها شرایط اولیه اسکان و امکانات گرمایشی، پتو، غذا و مواردی از این دست وجود دارد. ولی‌پور به تعامل سازنده دستگاه‌های ستاد تسهیلات سفر نیز اشاره کرده و افزود: جمعیت هلال احمر مازندران به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات همکاری خیلی خوبی با دستگاه‌های دیگر استان‌ها همچون اورژانس، راهداری، پلیس راه، اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها و سازمان میراث فرهنگی دارد. تعاملی که امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار تقویت شده و با جلسات متعدد هماهنگی بالایی به دست آمده است. وی با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان خدمات را متوقف نمی‌کنیم، اظهار کرد: خدمات ویژه امداد و نجات هلال احمر در نوروز نسبت به ایام معمول سال بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در مورد اطلاع‌رسانی خدمات این نهاد برای مردم و مسافران گفت: در پست‌های ایمنی و سلامت، خدمات آموزشی و راهنمایی مسافران و همچنین آشنایی با نقاط پرخطر ارائه می‌شود. همچنین در پایگاه‌های هلال احمر نقشه‌ها و بروشورهای آموزشی به مسافران تحویل خواهد شد. صدا و سیمای مرکز مازندران ،خبرگزاری ها ، پایگاههای اطلاع رسانی و همچنین مطبوعات استانی و سراسری نیز در تعامل سازنده با هلال احمر در مورد اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دستگاه‌های مرتبط، هشدارهای هواشناسی و معرفی نقاط پرخطر به ویژه در نقاط ساحلی همکاری خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

داوطلب 11 فروردين 1395
با سلام و احترام خدمت جوانان و داوطلبان یا همان فرشتگان نجات که خدمت بی منت و بی شائبه آنها در بهترین لحظات زندگی به همنوعان و مسافران نوروزی در ایران عزیز به ویژه در استان مازندران بسیار برجسته و پر رنگ می باشد.ضمن تقدیر و تشکر فراوان از زحمات کلیه کارکنان ،اعضا داوطلب و مدیر عامل محترم هلال احمر مازندران آرزوی صحت وسلامت برای همه آنها در عرصه خدمت رسانی مسئلت دارم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.